Αστικά αυγουστιάτικα βάϊμπζ
Επιπλέον, πρόγραμμα 1,5 δισ. ευρώ για φθηνή στέγη σε νέα ζευγάρια, έργα μετρό σε Εξάρχεια και Κολωνάκι, πώς να περπατάτε στο Λονδίνο, golf carts και internet cafe, η γέννηση του όρου μικροκινητικότητα
Ο Αύγουστος στην Αθήνα επιτρέπει το slow living και την χαλάρωση σε αντίθεση με την πλειοψηφία των τουριστικών προορισμών της χώρας. Απαραίτητο στοιχείο του slow living, είναι και το slow travel το οποίο επίσης συνδυάζεται υπέροχα με τον Αύγουστο στην πόλη.
Με το ποδήλατο κινείσαι πιο αργά από ότι με αυτοκίνητο, λεωφορείο, τρένο ή ταξί. Η μέση ταχύτητα των είκοσι χιλιομέτρων την ώρα σου δίνει την ευκαιρία να βυθιστείς στα αξιοθέατα, τους ήχους και τις μυρωδιές της αστικότητας. Το ότι δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο, συμπεριλαμβανομένων κίνησης, φασαρίας και καυσαερίου, ανάμεσα σε εσένα και σε όλα αυτά τα ερεθίσματα, τα κάνει ακόμη πιο ζωντανά.
Το slow travel όμως δεν είναι κάτι που όλοι επιδιώκουν. Για πολλούς οι άδειοι δρόμοι είναι ευκαιρία για μεγαλύτερες ταχύτητες και επιθετικότερη οδήγηση. Παρατηρώντας αυτή τη συμπεριφορά, θυμήθηκα πόσο παράλογο είναι να έχουμε ρυθμιστές ταχύτητας σε οχήματα 20 κιλών και να μην έχουμε σε αυτά των 2 τόνων.
Οι ρυθμιστές ταχύτητας είναι παλιά τεχνολογία που εμφανίστηκε μαζί με τα πρώτα αυτοκίνητα για τον ίδιο λόγο που σήμερα είναι εγκατεστημένοι στα ηλεκτρικά ποδήλατα και πατίνια (περιορίζοντας τη μέγιστη ταχύτητα τους στα 25 χλμ/ώρα). Όπως τα ηλεκτρικά ποδήλατα μοιράζονται δρόμους με κλασικά ποδήλατα και πεζούς, έτσι και τα πρώτα αυτοκίνητα τους μοιραζόταν με ενήλικες και παιδιά, τραμ και ιππήλατα οχήματα. Ρυθμίζοντας τη μέγιστη ταχύτητα μπορούσες να βεβαιωθείς για την ασφάλεια και την σχετική ψυχική ηρεμία και των υπόλοιπων χρηστών των υποδομών. Μετά από αυτή την πρώτη περίοδο όμως, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έκαναν τη δουλειά τους και απέτρεψαν τις πόλεις από το να ρυθμίσουν οποιαδήποτε πτυχή του σχεδιασμού των οχημάτων τους.
Χρησιμοποιώντας τον γεωεντοπισμό, ένα όχημα εξοπλισμένο με προσαρμοζόμενο ρυθμιστή ταχύτητας μπορεί να αναγνωρίζει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας σε οποιοδήποτε δρόμο και να εμποδίζει τον οδηγό να το ξεπεράσει. Με αυτό τον τρόπο, οι μηχανικές δυνατότητες του αυτοκινήτου προσαρμόζονται στο σχεδιασμό και τις ανάγκες της γειτονιάς της οποίας διασχίζει.
Για το γιατί είναι εξαιρετικά σημαντικό να τηρούμε (και να μειώσουμε) τα όρια ταχύτητας μέσα στις πόλεις μας έχω ξαναγράψει. Συνοπτικά, κάθε 1 χλμ./ώρα αύξηση στη μέση ταχύτητα κυκλοφορίας σηματοδοτεί έως και 5% αύξηση στα δυστυχήματα ενώ αν συγκρουστείς με κάποιο αυτοκίνητο που κινείται με 30 χλμ./ώρα έχεις 99% πιθανότητες να επιζήσεις.
Μπορείς στις αρχές Ιουλίου η Ευρωπαϊκή Ένωση να ψήφισε σχετική ρύθμιση που θα αναγκάζει όλα τα καινούρια οχήματα να έχουν εγκαταστημένα τέτοια συστήματα, όμως το θέμα δεν εμφανίζεται καθόλου στο δημόσιο διάλογο. Και μου κάνει τρομερή εντύπωση την ίδια στιγμή που μας έχουν ταράξει στην έξυπνη πόλη, η λειτουργία ρυθμιστών ταχύτητας να μην είναι στην ατζέντα κανενός και να περιμένουμε να πετύχουμε τη συμμόρφωση με τα όρια ταχύτητας μέσω ενός συνδυασμού αστικού σχεδιασμού, τροχαίας και εκπαίδευσης.
Οι ρυθμιστές ταχύτητας είναι μια έτοιμη τεχνολογία που θα μπορούσε πολύ άμεσα να βοηθήσει σε όλα αυτά που φαινομενικά θέλουμε να πετύχουμε. Και θα μας έφερναν και λίγο πιο κοντά στο να ζούμε όλο το χρόνο τις πόλεις μας με αυγουστιάτικο βάϊμπ.
Τι διαβάζουμε
Ελλάδα
Πρόγραμμα 1,5 δισ. ευρώ για φθηνή στέγη σε νέους, και ειδικότερα νέα ζευγάρια.
Το σχέδιο για τη σημαντική μεταστέγαση των υπηρεσιών εννέα υπουργείων από 127 κτίρια σε ένα «κυβερνητικό πάρκο» στους πρόποδες του Υμηττού.
Νέο σύστημα προτεραιότητας για τα ασθενοφόρα στα φανάρια από την Περιφέρεια Αττικής.
Ξεκίνησαν τα έργα του μετρό σε Εξάρχεια (μετά συνοδείας) και Κολωνάκι. Βάσιμος φόβος για gentrification, λογική αντίδραση σε κακές πρακτικές του παρελθόντος ή απλά NIMBYism;
Πόλεις του Κόσμου
Η ιστορία της αντίληψης της πυκνότητας στις πόλεις και ένα κάλεσμα να την ξανααγκαλιάσουμε.
$350 εκ. στον Adam ‘Wework’ Neumann για να «λύσει τη στεγαστική κρίση των ΗΠΑ». Δεν πείθομαι.
Μόνο ένα στα 10 νοικοκυριά στην Ευρώπη έχει κλιματισμό. Και οι όλο και αυξανόμενες θερμοκρασίες δεν φαίνεται ότι θα το αλλάξουν αυτό.
Πώς να περπατάτε στο Λονδίνο.
Μεταφορές
Η αστική κινητικότητα ως κλιματική τεχνολογία και γιατί να επενδύσει κάποιος σε αυτή για τη βελτίωση των πόλεων.
Μήπως τελικά το μέλλον των μεταφορών μας είναι τα golf carts;
Η λογαριθμική κατανομή των διαδρομών μας.
Όσο και να τα επιδοτούμε, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένουν ακριβά για τους περισσότερους.
Μικροκινητικότητα
Πως η μικροκινητικότητα είναι σαν τα ίντερνετ καφέ. Εξαιρετικά εύστοχος παραλληλισμός.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες διεισδύουν στην αγορά των ηλεκτρικών ποδηλάτων.
Η ιστορία της γέννησης του όρου «μικροκινητικότητα».
Τι βλέπουμε / ακούμε
📺: Mae Klong Railway Market, Ταϊλάνδη
📺: Nordhavn, Κοπενχάγη
📺: Chicago, ΗΠΑ
Δουλειές
City Operations Manager (Greece) - RideMovi
(Senior) Product Data Analyst - City & more, Tier (Αθήνα)
Πρόταση Βιβλίου
Yes to the City: Millennials and the Fight for Affordable Housing, Holleran & Max, 2022
To link me ta golf carts den doulevei :(