Στο προηγούμενο γράμμα, μοιράστηκα μαζί σας την ανασκόπηση των πόλεων μας και της προσωπικής μου διαδρομής για το 2024. Ως bonus και τελευταίο γράμμα της χρονιάς, αποφάσισα να συγκεντρώσω και να (ξανα)μοιραστώ μαζί σας τα πιο ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία που συνάντησα κατά τη διάρκεια των περασμένων 12 μηνών.
Το συνολικό μήκος του στόλου αυτοκινήτων στη Σαντορίνη είναι μεγαλύτερο από αυτό του οδικού δικτύου.
Οι διαβουλεύσεις στο OpenGov.gr με πάνω από 142 σχόλια τροποποιούνται κατά 16% στην τελική νομοθεσία.
Η Pfizer συνεισφέρει το 0,6% του ΑΕΠ της Θεσσαλονίκης.
Το 2% των δρόμων του δήμου Αθηναίων δεν έχει καθόλου πεζοδρόμιο, το 37% των δρόμων έχει πεζοδρόμια με πλάτος μικρότερο του ενός μέτρου, το 32% με πλάτος από ένα έως δύο μέτρα, ενώ μόλις το 25% έχει πλάτος μεγαλύτερο των δύο μέτρων.
Στην Αθήνα ζουν 22.600 εκατομμυριούχοι, 42 άτομα με περιουσία άνω των 100 εκατ. δολαρίων και 3 δισεκατομμυριούχοι.
Στους ελληνικούς δρόμους, το 87% των οδηγών φοβάται την επιθετική οδήγηση των άλλων οδηγών ενώ το 77% αυτών θεωρεί πως οι ίδιοι είναι σε εγρήγορση κατά την οδήγηση.
Από τις 7.850 στάσεις των λεωφορείων του δικτύου του ΟΑΣΑ, περίπου 400 διαθέτουν ειδικές προεξοχές πεζοδρομίων σε στάσεις λεωφορείων, 38,4% δεν έχουν στέγαστρο και 44,7% δεν διαθέτουν κάθισμα στο επιβατικό κοινό.
Η θερμοκρασία στο Αιγάλεω και στο Περιστέρι μπορεί να φτάσει 7 έως 8 βαθμούς υψηλότερα από ό,τι στην Κηφισιά κατά τη διάρκεια των καυσώνων.
Μόνο την περίοδο 2013-2018, μέσω αποποίησης κληρονομιάς, παραδόθηκαν 450.000 ακίνητα στο Δημόσιο.
Οι τιμές πώλησης στο Παγκράτι αυξήθηκαν κατά 159% μέσα σε μία επταετία.
Μετά την υποχρεωτική χρήση POS στα ελληνικά ταξί ο τζίρος τους «αυξήθηκε» κατά 177%.
Ανείσπρακτα €447 εκατομμύρια από πρόστιμα (65%) και τέλη (28%) στην Αθήνα.
Η Κίνα διαθέτει σήμερα πάνω από 200 αυτόνομα αστικά λεωφορεία, περισσότερα από 1.500 αυτόνομα ταξί και περίπου 1.000 αυτόνομα φορτηγά.
Το 2006, η Σεβίλλη διέθετε μόλις 12 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων, με το μερίδιο της ποδηλασίας στις μεταφορές τις να βρίσκεται στο 0,5%. Σε 8 χρόνια το πήγε στο 9% και μέχρι σήμερα έχει αυξήσει τη χρήση οχημάτων μικροκινητικότητας 115 φορές.
Αύξηση του ύψους του εμπρόσθιου τμήματος ενός αυτοκινήτου κατά 10 εκατοστά προκαλεί 22% αύξηση του κινδύνου θανάτου πεζών.
Μέσα σε 3 μέρες, καθώς ανελέητες βροχές έπλητταν το Λος Άντζελες, η πόλη συγκέντρωσε αρκετό νερό για να συντηρήσει πάνω από 100.000 νοικοκυριά για ένα χρόνο.
Tα επίπεδα των ρύπων NO2 στους δρόμους του Λονδίνου μειώθηκαν κατά 49% μεταξύ 2016 και 2023.
Το 1.500 π.Χ., η Κνωσός ήταν η τρίτη μεγαλύτερη πόλη στον κόσμο με 50.000 κατοίκους.
Η Αγγλία ήταν η πρώτη αστική κοινωνία στον κόσμο, με το 51% του πληθυσμού το 1851 να ζει σε πόλεις.
Το Τόκιο έχει 160.000 εστιατόρια έναντι 25.000 της Νέας Υόρκης ή 13.000 του Παρισιού.
Το 40% των θυμάτων κλοπής ποδηλάτου εγκαταλείπουν την χρήση του και αρχίζουν να οδηγούν μετά από αυτή.
Το Μεντεγίν στην Κολομβία μείωσε τις αστικές θερμοκρασίες κατά 2°C μέσα σε τρία χρόνια φυτεύοντας δέντρα.
Οι Γερμανοί έχουν εγκαταστήσει 500.000 συστήματα φωτοβολταϊκών στα μπαλκόνια τους.
Ο αστικός πληθυσμός της Ινδίας πρόκειται να διπλασιαστεί έως το 2050.
Η Βαρκελώνη αδειάζει τους κάδους στη La Rambla 14 φορές τη μέρα.
Μετά την εφαρμογή της ζώνης χαμηλών εκπομπών ρύπων στο Λονδίνο, το 40% των παιδιών άρχισε να περπατά ή να ποδηλατεί στο σχολείο.
Οι φωτεινές διαβάσεις πεζών μπορούν να μειώσουν τη ταχύτητα των οχημάτων έως 32%.
Το Ρίο ντε Τζανέιρο έχει φυτέψει 10 εκατομμύρια δέντρα σε τρεις δεκαετίες. 913 την ημέρα κατά μέσο όρο.
Η πόλη Ναγκαρεγιάμα στην Ιαπωνία κατάφερε να αυξήσει το ποσοστό γεννήσεων στο 1,50 (έναντι 1,26 του εθνικού μέσου όρου) μέσω καινοτόμων πολιτικών υποστήριξης οικογενειών.
Η Βαρσοβία πέτυχε μείωση των θανάτων από τροχαία κατά 55% την τελευταία δεκαετία.
Η Waymo πραγματοποιεί πλέον πάνω από 150.000 πληρωμένες αυτόνομες διαδρομές την εβδομάδα.
Ο Μαραθώνιος της Βοστώνης του 2024 απέφερε πάνω από 500 εκατομμύρια δολάρια στην τοπική οικονομία.
Το 2023, τα ηλεκτρικά ποδήλατα αποτελούσαν το 56% του συνόλου των ολλανδικών πωλήσεων ποδηλάτων.
Έρευνα σε τέσσερις μεγάλες αμερικανικές πόλεις δείχνει πως η ταχύτητα βαδίσματος αυξήθηκε κατά 15% και ο χρόνος παραμονής στους δημόσιους χώρους μειώθηκε κατά 50% μεταξύ 1980-2010.
Στην Ολλανδία, οι οδικές αρχές μπορούν να θεωρηθούν υπεύθυνες για ατυχήματα εάν ο οδικός σχεδιασμός τους είναι χειρότερος από μια γνωστή, εμπειρικά ασφαλέστερη εναλλακτική λύση.
Το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο (Icon of the Seas) έχει πυκνότητα 420.000 άτομα ανά km², δηλαδή είναι 25 φορές πιο πυκνοκατοικημένο από την Αθήνα.
Το 11 και 12 είναι για μένα τα πιο ενδιαφέροντα, διότι επιβεβαιώνουν με αριθμούς πράγματα που ξέραμε ήδη και μπορούν εύκολα να χρησιμοποιηθούν ως public policy levers (εάν το θέλει η εκάστοτε δημοτική ή κυβερνητική ηγεσία).
Έχοντας παρακολουθήσει στενά το κανάλι, επιβεβαιώνεται η εκτίμησή μου ότι υπάρχει μικρή δυναμική αλλά τεράστια δυνατότητα για να φτιαχτούν βιώσιμα συστήματα. Η δημοκρατία είναι θέμα φαντασίας και διεκδίκησης εφαρμογής τέτοιων ακραίων σεναρίων. Καλή χρονιά με ειρήνη, λιγότερη ανάθεση και περισσότερο διάθεση για ανατροπές.